2009. június 17., szerda

Nem is tudom, mikor volt az első találkozásom a török/görög kajáldákkal. Gyanítom, hogy amikor felkerültem Pestre, egy jól átbulizott éjszaka után... Nincs is, ami jobban esne akkor, mint egy gyros (görög), vagy egy döner kebab (török).
Egyik kedvenc török helyem a Mammut mögött található. Ott ismerkedtem meg, és lettem szerelmes a joghurtos padlizsánsalátába. Sokáig gondolkodtam, mi lehet a titka a dolognak, mindhiába. Egykis segítséggel kifejlesztettem a saját receptem:

joghurtos padlizsánsaláta - egymagában vacsorára, húsok mellé, bátrabbaknak pitában salátalevelekkel, gyroshússal és csípős szósszal

hozzávalók:

egy padlizsán (közepes méret)
egy nagy joghurt
1-2 gerezd fokhagyma
kávéskanál citromlé
pici só
egy csokor petrezselyem

A padlizsánt megmosás után 2*2 centis darabokja vágjuk, majd megsütjük, úgy hogy szépen megpiruljon, de ne égjen meg (teflonos serpenyőben nem kell alá olaj). Ezt félretesszük kihűlni. A joghurtot (aki kevésbé szaftosan szereti, ne tegye bele az egészet) összekeverjük a zúzott fokhagymával, a citromlével és beletesszük a sót is. Majd ha a barnára pirított padlizsánkockák kihűltek, akkor belekeverjük őket a joghurtba. párszor átforgatjuk, hogy minden mindenhova kerüljön, és eltesszük pihenni a hűtőbe (a legjobb egy éjszakára). Tálalás előtt egy csokornyi, nem olyan apróra vágott petrezselyemmel megbolondítjuk, párszor átkeverjük, és kész! Vigyázat, a hozzászokás veszélye nagyon nagy...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése